عضو کمیسیون آموزش مجلس از پیگیری کمیسیون متبوعش از تعیین تکلیف وضعیت استخدامی، بیمه و حمایت‌های رفاهی آموزشیاران نهضت سواد آموزی خبر داد و گفت: بلاتکلیفی شغلی این نیروها روند توسعه سوادآموزی در کشور را با چالش مواجه کرده است.

اعتبارات موجود برای حمایت پایدار آموزشیاران کافی نیست/ مجلس پیگیر تعیین تکلیف وضعیت آموزشیاران نهضت سوادآموزی

محمدرضا احمدی‌سنگر عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، به مناسبت روز ملی نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، بر اهمیت نقش آموزشیاران نهضتی و حمایت مجلس از آنها تأکید کرد و گفت: بخش زیادی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی با قراردادهای موقت و بدون امنیت شغلی مشغول به فعالیت هستند؛ این بلاتکلیفی هم انگیزه آنها را کاهش داده و هم روند توسعه سوادآموزی در کشور را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: قوه مقننه از طریق کمیسیون آموزش پیگیر است تا با اعمال فشار و مطالبه‌گری از دولت، وضعیت استخدامی، بیمه و حمایت‌های رفاهی آموزشیاران هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

 لزوم ایجاد سامانه مدیریت نیروی انسانی

احمدی‌سنگر ادامه داد: در کنار حل مسائل استخدامی، یکی دیگر از چالش‌ها، فقدان آمار دقیق از تعداد آموزشیاران و وضعیت فعالیت آنها است. ما از دولت می‌خواهیم سامانه‌ای شفاف و دقیق برای مدیریت نیروی انسانی نهضت سوادآموزی ایجاد کند تا تصمیم‌گیری‌ها و تخصیص منابع به صورت علمی و منطبق با نیاز واقعی صورت گیرد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در تخصیص بودجه، یادآور شد: بودجه نهضت سوادآموزی در سال‌های گذشته افزایش یافته، اما این اعتبارات برای حمایت مستقیم و پایدار از آموزشیاران کافی نیست. مجلس پیگیر است که اعتبارات ویژه‌ای برای بیمه، حقوق، مهارت‌آموزی و توسعه پایگاه‌های آموزشی مناطق محروم تخصیص یابد.

این نماینده مردم در مجلس با تأکید بر نقش حمایتی و نظارتی قوه مقننه، افزود: ما علاوه بر حمایت از آموزشیاران، بر اصلاح اساسنامه و شفافیت عملکرد نهضت سوادآموزی نظارت داریم و منتظر ارائه گزارش‌های دوره‌ای از سوی آموزش و پرورش هستیم. مقصود این است که هر برنامه و تصمیمی مبتنی بر منافع آموزشیاران و جامعه هدف باشد.

احمدی‌سنگر در پایان خاطرنشان کرد: روز ملی نهضت سوادآموزی فرصتی است تا یادآوری کنیم آموزشیاران نهضتی ستون اصلی توسعه کشور و ارتقاء عدالت آموزشی هستند و مجلس به عنوان حامی و مطالبه‌گر، پیگیر تضمین حقوق و حمایت واقعی از آنان خواهد بود. /

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha